Meer bestellingen op tijd bezorgd tijdens Kerst en Sinterklaas

Webwinkels hebben goede zaken gedaan dit jaar. Miljoenen pakketjes gingen over de virtuele toonbank én ze waren ook nog eens bijna allemaal op tijd bij de klant binnen.

Nog niet eerder scoorden webwinkels zo hoog met het op tijd bezorgen van pakketjes. Volgens jaarlijks onderzoek van Q&A onder 5.500 Nederlanders is het aantal pakketjes dat niet op tijd werd bezorgd gedaald met 15 procent. Kwamen er in 2015 nog 460.000 cadeaus te laat onder de kerstboom te liggen, afgelopen december was dat aantal nog 'maar' 390.000, meldt de NOS.

Aan de omroep laat de directeur van het onderzoeksbureau weten verrast te zijn door de daling. "Je ziet dat webwinkels er wel echt mee bezig zijn. Het valt natuurlijk ook lastig uit te leggen aan kinderen als precies hun pakketje ontbreekt op pakjesavond."

"Zo van: 'Ja, de Sint is te laat'", zegt Frank Quix. Ruim een op de vijf gezinnen waarvan een pakketje te laat werd bezorgd vond dat hierdoor de feestavond in een bepaalde mate "was verpest".

Het is niet duidelijk welke webwinkels het slechtst scoorden op bezorging. Volgens Quix is het lastig om er een vinger op te leggen, omdat grote webwinkels nu eenmaal sneller genoemd zullen worden door respondenten.

Laura (1984)

Ontmoet onze social media expert Laura. Ze is geboren in 1984 en schrijft sinds 2015 voor Ikzegkorting.nl blogs over hoe je het beste kunt besparen. Zelf is ze fanatiek verzamelaar van kortingscodes en haat ze te veel betalen.

Reageer op dit artikel of stel een vraag